mandag den 17. december 2012

Vaniljekranse

80 stk.

Vaniljekranse:
330 g. smør (koldt)
450 g. mel
220 g. sukker
1 æg
1½ vanljestang

Vaniljekranse:
Skær smørret i mindre stykker og smuldr det i melet. Tilsæt sukker, æg og vaniljekorn. Saml dejen hurtigt og pak den ind i husholdningsfilm, lad dejen hvile i en time i køleskabet. Rul dejen ud med ½ cm. tykkelse og udstik småkagerne. Jeg har brugt en rund udstikker på 5 cm og en mindre på 1 cm. Bag vaniljekransene i ca. 5-7 minutter ved 200 grader.




3 kommentarer:

  1. Skøn løsning på vaniljekranse-design:D
    Jeg stod i går aftes og kæmpede med en sprøjtepose og forbandede de kranse langt væk...

    SvarSlet
  2. Åh, genialt! Jeg er helt enig med Nanna, jeg havde også et værre hyr med sprøjteposen...det er hvad man får, når skabet med kødhakkeren er gået i baglås og man så ikke kan få fat på den til kransene. Suk.
    Men de ser fantastiske ud.

    SvarSlet
  3. Sådan endte de i hvert fald med at se ud. For jeg stod OGSÅ med den dumme sprøjtepose - og det var så umuligt! Og smagen er jo den samme ;-)
    Rigtig god jul til jer begge.

    Vh. Rikke

    SvarSlet